Dag 20 Belfast-Deventer

13 juli 2017 - Deventer, Nederland

Voor de terugreis alles goed geregeld. We hadden een hotel op 1,5km van het vliegveld. Ons een dag ervoor verzekerd van het feit dat de dozen voor de fietsen op ons stonden te wachten en ook nog net tijd een klein ontbijtje in het hotel te gebruiken. Om 7.30 op de fiets richting het vliegveld. Vlucht om 9.35 dus genoeg tijd voor alles. Martin bleef bij 'vertrek' met de fietsen en bagage en ik ging de dozen bij 'aankomst' halen. Daar aangekomen waren de dozen nergens te zien en de mensen die ik vroeg wisten niks van de dozen. Werd zelf verzocht de ruimte te verlaten wanneer niet vrijwillig zou ik daar bij geholpen worden. Lichtelijk in paniek. Wat nu ?  Naar de informatiedesk gegaan en mijn situatie weer uitgelegd. Ik omschreef de man die ons de £20 had gevraagd voor het stallen van de dozen... Het moest "Derek" geweest zijn. Derek begint pas om 9.00, maar dat wisten we al. De vrouw belde iemand die ging kijken of de dozen ergens stonden. Duurde even dus ben Martin even gaan inlichten over de huidige omstandigheden. Ook bij hem paniek. Weer bij de informatiedesk gevraagd waar we nu eigenlijk op stonden te wachten. Er zou iemand komen die de dozen zou gaan zoeken bij het kantoor van Derek. Lang verhaal kort : de dozen kwamen te voorschrijn en we konden met een flink verlies van tijd aan het demonteren en inpakken van de fietsen beginnen. Eenmaal bij check-in en bij de speciale ongewone bagage scan bleek dat de dozen met heel veel schorren en duwen  door de scan konden. Weer veel tijd verloren. Bij de handbagage en fouilleer check zagen we op het bord : "Final call for Amsterdam". Martin was wat eerder door de check en rende al naar de gate. Ik zat in een trage rij en deed er wat langer over. Eenmaal bij de gate aangekomen zag ik dat iedereen al in het vliegtuig zat behalve Martin die met de crew op mij stonden te wachten. Later hoorde ik dat zij vertelden dat ik nog 1 minuutje over had en ze anders zonder mij vertrokken waren. Weer zweten dus maar weer gelukt. Na een korte vlucht van slecht 1u10m kwamen we op regenachtig Schiphol aan. Bagage kwam snel inclusief fietsen. Gemonteerd en de dozen lekker laten staan. Die wil ik ook mijn leven lang niet meer zien. Trein naar Enschede net vertrokken. Dus trein met overstap op Amersfoort genomen. Trein met vertraging dus aansluitende trein net gemist en de volgende kwam ook met vertraging waardoor dit ongeveer de drukste trein van de woensdagmiddag in heel Nederland werd. Met de fietsen erg ongemakkelijk in de trein gestaan. Vinden sommige passagiers niet leuk hoor maar over het algemeen niet veel geklaag. Eenmaal op Deventer Central Station aangekomen valt er wel een last van je schouders en kan je concluderen dat je de mogelijkheid word geboden met de fiets te reizen maar de omstandigheden ronduit slecht zijn en het een gevecht is om zonder te wanhopen op de plek van bestemming aan te komen. Maar wel weer lekker thuis. En een geweldige tocht gemaakt die we nooit meer zullen vergeten. Vandaag maar wat in de tuin doen want de begroeiing heeft of is aan het proberen mijn terras en huis te laten verdwijnen in hun groene grip. Fijne dag.

1. Rakoen:
    13 juli 2017
    Dit is denk ik het spannendste verhaal samen met de val op een van de eerste dagen. Gudtegud. Zie he helemaal voor me in die winkel met die mensen die niks overleggen met elkaar. Super frustrerend! En dan die ene minuut. Leuk verhaal!
  2. Broer:
    Goed onder woorden gebracht. Het is de zoveelste terugreis met ellende als het met fietsen te maken heeft. Hoe je ook je best doet van te voren.
  3. Rosie:
    13 juli 2017
    Che viaggio ragazzi!! Un pó di stress alla fine ma sicuramente una bellissima esperienza, mal di culo e un po di fresco che qui in Italia non c'è. .sembra di essere in Africa, caldissimooooo
    Love ☆Rosie
  4. Etchica:
    13 juli 2017
    Een spannend jongensboek! Welkom thuis boys...Fantastische reis en verslag, dank voor het 'meereizen'...Brasa Chica
  5. Rik:
    Chica lief dat je zo hebt meegeleefd
  6. Louise:
    15 juli 2017
    Bedankt voor jullie mooie fiets reis verslagen. Ik kan niet wachten op jullie volgende fietsvakantie reis verslagen. Weten jullie al waarheen?