Dag 19 Dublin-Belfast

11 juli 2017 - Antrim, Verenigd Koninkrijk

Vandaag een niet fietsdag. Vanuit de (youth) Hostel in hartje Dublin vandaag in de net ophoudende regen richting Connelly station om de trein te pakken naar Belfast Central. Ontbijt in de hostel was voor ons ouderen wel een tour through memorylane. Allemaal jonge mensen die gezellig bij elkaar aanschuiven voor een babbeltje en om hun reisverhalen te delen. Zelf je broodje roosteren, koffie uit de automaat en alleen maar jam. Toch ook nog interesse in ons verhaal en al gauw ben je de foto's aan het laten zien van het bijna 3 weken durende avontuur. We hadden een heel klein kamertje maar schoon en de fietsen konden bij ons in de kamer staan. Gisteren lekker gegeten en gedronken in Dublin en een leuke Amerikaan van onze leeftijd ontmoet. Tony. Tony was een gespierde goedzak die bleek in dezelfde periode als Martin in Duitsland zat toen hij in the US Army gediend heeft. Martin dan in dienstplicht voor NL. We hebben gelachen. 'S ochtends om 11.20 de trein gepakt naar Belfast. Geweldig luxe trein met een plek voor de fietsen.2 uur en 15 minuten laten waren we in Belfast. Nog een trein naar Great Victoria street om daar de bus te pakken naar Belfast Intl Airport. Buschauffeur zei dat de fietsen niet mee konden. Heel resoluut. Via de ticket Office en "the inspector" toch voor mekaar gekregen dat de fietsen mee konden. Gelukkig maar want fietsen naar het vliegveld had ons zeker een halve dag gekost. We hadden vlakbij het vliegveld een hotel geboekt omdat morgen onze vlucht om 09.35 vertrekt. Eerst wel even langs het vliegveld om te checken of de dozen voor de fietsen die we bijna 3 weken geleden hebben achtergelaten er nog waren. Weer de "rode telefoon" gepakt en met dezelfde man welke onze dozen in ontvangst genomen heeft gesproken. Hij wist het allemaal nog en beloofd ons dat de dozen morgen bij the staff entry tegen de muur zullen worden geplaatst. Ze gaan zelf pas om 09.00 open en dat is te laat voor ons. Ik heb vertrouwen dat dit goed gaat. Toen nog een km naar het fijne hotel waar we ook weer gedronken en gegeten hebben. Alles is nu klaar en het gevoel is goed. Morgen weer naar huis en dan zal alles mentaal en fysiek verwerkt worden. Geweldige reis, onvergetelijk maar ook weer fijn dat het nu afgelopen is. Even genoeg gefietst en in B&B's, hostels en hotels geslapen.

1. Marcel:
    12 juli 2017
    Heren,
    Super verhalen, foto's en video's. Het was een vaste prik, elke dag rond de pauze, even checken welke avonturen the brothers Bernhard nu weer hadden beleefd.
    Goede reis terug.....