Dag 15 Lismore-Mullinavat 87Km

8 juli 2017 - Garrandarragh, Ierland

Vandaag een middellange afstand met kleine maar venijnige klimmetjes. Natuurlijk weer begonnen in de motregen en al na enkele km's moesten we de Knockmealdown mountains. Meer de Knockbreakfastdown mountains en mountains konden beter hills worden genoemd. Een lange maar geleidelijke klim welke toch vrij eenvoudig te doen was. Boven waren de runderen weer vervangen met schapen. Wel gezellig want ze zeggen nog eens wat. Daarna een mooie lange afdaling over een goed geasfalteerde weg naar Newcastle. Verwacht niet dat hier het United speelt waar enkele van onze middelmatige internationals hun geld verdienen. Gezien het aantal huizen in het dorpje zullen er niet genoeg spelers beschikbaar zijn om een 11tal samen te stellen. Daarna alsmaar op een neer langs en over River Suir. Door Clomnel en Carrick-on-Suir. Allemaal mooie omgevingen maar minder sensationeel dan in het noorden en westen van Ierland. Even leek onze reis te stoppen toen we werden tegengehouden door een grote groep runderen welke duidelijk niet veel goeds met ons van plan waren. Enkele euro's en veel angstzweet armer werden we toch doorgelaten omdat ook bij deze kudde het gerucht was gearriveerd dat een internationaal fotograaf de runderen van Ierland een positiever imago probeert te geven. Na 87 Km kwamen we in Mullinavat aan waar we in B&B RisingSun hebben gegeten, gedronken en geslapen. Morgen een korte maar intense rit. Veel klimmen. De laatste 3 dagen zullen allen kort maar zeer intens worden. Hopelijk weer mooie foto's. Tot morgen en fijne dag.