Dag 2 Portadown - Omagh

24 juni 2017 - Omagh, Verenigd Koninkrijk

• BreakfastVandaag begonnen met een echt ontbijt voor fietsers

Daarna om 10.00 begin van een lange rit van Portadown naar Omagh. Circa 110 km. Normaal gesproken niet echt een probleem maar met bijna heel de tijd de wind tegen en vele best heel steile heuvels niet echt een makkie.

Tuurlijk wel super mooi. Super mooi landschap en voor mij vele diertjes in de wei. Route bracht ons vanuit Portadown meteen omhoog waar we de eerste heuvels (nog kleintjes) kregen. Richting Lough Neagh waar je wel langs rijdt maar jammer genoeg nooit echt dichtbij het meer. Wel een hele mooie omgeving.  ​
Day 2 Portadown burial ground.Day 2 Turf.Door fietsen want we willen vanavond wel op tijd in Omagh zijn. Dat bleek niet makkelijk te zijn door de eeuwige tegenwind. Maar alles in mogelijk. Bussen en treinen zijn hier toch geen optie. Toen na Gortin begonnen de heavy heuvels. Dat was werken.Day 2 cows Als je dan eindelijk hijgend boven komt heb je wel een fantastisch uitzicht.Day 2 Heuvels near Gortin En na al dat werk komt je dan in Ormagh waar we een goed aangeschreven B&B hadden gereserveerd. Nou dat klopte helemaal. Een super eigenaresse die voor ons een heerlijke Irish Stew had gekookt maar eerst heerlijk koud bier en later na de douche ook nog de wijnvoorraad toonde waar we aan de keukentafel konden genieten van eten en drinken in totale privacy. Geweldig en welkom na zo een zware dag.Day 2 B&B Arvelee retreat, OrmaghDay 2 arvelee retreat Gewoon een super zware dag met een voldaan gevoel beëindigd. En daar gaat het ons om.