Dag 13 Glengariff-Midleton 120 Km

6 juli 2017 - Midleton, Ierland

Vandaag een wat langere rit maar onder goede omstandigheden. Niet al te koud, onderweg een klein beetje vochtigheid maar 's middags gewoon een lekker zonnetje. Laat vertrokken uit Glengariff, 11.40. Dit omdat we het niet konden laten een winkel in te stappen waar een grote hoeveelheid van prachtige wolproducten truien, handschoenen, petjes, mutsen etc werden verkocht. Dit heeft ons wat opgehouden wat betekende dat we er vandaag flink tegenaan moesten. Met slechts 1 licht klimmetje op de route was dit goed te doen. We waren eerst van plan in Cork te stoppen maar zijn toch doorgereden naar Midleton. Vanuit Glengariff ging de rit richting  Crookstown. Als die er al zouden zijn hebben ze een verdomd nikszeggend dorpje uitgekozen om hun beroep in uit te oefenen. De wind was gunstig en we zaten eigenlijk de hele dag goed op schema. We hadden verwacht dat het door Cork rijden ons behoorlijk wat tijd zou gaan kosten. Dit ging eigenlijk allemaal heel snel omdat in Cork centrum ook fietspaden zijn. Langs de haven Cork weer uit richting de Ferry bij Cobh. Was even zoeken naar de juiste weg maar uiteindelijk bleek het fiets-voetpad ons tot aan de aanlegplaats van de Ferry te brengen. Korte overtocht en nog enkele km's te gaan. Althans ons routeboekje gaf dit aan. Helaas stond hier in fout in met een verschil van 10km in ons nadeel. Omdat het al best laat was is dit dan niet fijn. Maar het was nog steeds prima weer en dus zo gepiept. In Midleton was het nog een heel gedoe om een B&B of hotel te vinden. Alles was vol. Gelukkig was een van de receptionistes zo aardig om alle mogelijkheden in het stadje af te bellen op zoek naar een kamer voor 2 fietsers. En Yessie !! Gevonden. Om 20.30 ingecheckt en om 20.45 zaten we al aan het oh zo verdiende biertje klaar om de maaltijd te bestellen. Zware lange dag maar alles goed. Morgen weer ietsje minder op weg naar Lismore.

1. Kevin:
    6 juli 2017
    Goed gedaan 120km flink afstand
  2. Etchica:
    7 juli 2017
    En dan steeds weer dat biertje als beloning, een mannen-fietsershand is gauw gevuld -:) Brasa!