Dag 6 Foxford - Leenaun 90 km

29 juni 2017 - Leenaun, Ierland

Natuurlijk de buikjes weer tot de top gevuld zoals kamelen maximaal water opslaan voor de tocht door de woestijn. Alleen kruisen  wij gelukkig een ander landschap. De wind is stil en het dreigt te gaan regenen, blaffende honden bijten niet hoop je dan maar. Prachtig wijds zijn de uitzichten, veel boerderijen, gebruikelijke honden en knappe koeien. Na Westport reden we verkeerd en hebben weer eens een heel stuk op een grote weg gereden. Daar wil je als fietser niet zijn en vonden gelukkig een fietsroute die ons terugleidde naar de route. Dit was helemaal een prachtig gebied met bergen meren en heul veul schapen met van die schattige zwarte pootjes en snuitjes die ook midden op de weg staan. Voor we bij onze route aanpikte doemde er een berg op en die moest worden genomen. We konden het eerst niet geloven want het zag er uit als een col in een wielertour maar dan met bagage, zie foto. Maar het viel eigenlijk dan uiteindelijk wel mee. Achter de berg werd het landschap steeds mooier en konden we, van een hoogte, zien hoe een 6-tal schaapshonden een grote kudde schapen bijeendreef, fascinerend was dat (zie video). Aan het eind van de dagtocht ging het regenen. Dus sommige blaffende honden bijten. Bij ons fantastische hotel aangekomen, eerste biertje drinkend, ging het pas echt plensen. Dus zijn we eigenlijk toch weer zondagskinderen.

1. Hugo:
    30 juni 2017
    Haha, mooi dat een plensbui na aankomst een goed gevoel kan geven. maar Rik en broer, dat zijn fijne stukjes tekst en er zitten mooie foto`s tussen. Het weer draait de goede kant op, maar de honden zullen heus nog `ns aanvallen :)