Dag 10 Ballylongford - Castlegregory 80km

3 juli 2017 - Castlegregory, Ierland

Vandaag zowaar een verlegen zonnetje. We verlieten de B&B van het iets wat creepy gastheer en vrouw om 10.30. Deurtje ging elke 5 sec open en het hoofdje dat om de hoek kwam vroeg : "is every thing ok 4 u?". Als het 5 sec geleden ok was is het dat nu ook nog wel. Maar wasje was wel weer gedaan en dat is fijn. Schone droge kleren.  We begonnen aan onze rit naar Castlegregory op schiereiland 'Dingle'. De eerste 40-50 km gingen gemakkelijk omdat het landschap relatief vlak was en het weer redelijk goed. Zo'n 17 graden met soms een zonnetje. Daarna bij Tralee, een heel leuk plaatsje waar we hebben overwogen te blijven, zijn we richting Castlegregory gereden waardoor we 25km van de route afgaan die we morgen weer moeten herhalen. Langs de weg met hardrijdende auto's is niet prettig maar eenmaal aangekomen vonden we direct een hele fijne B&B en hebben we 's avonds in een super leuke pub met live music gegeten en gedronken en hebben we ons wederom gerealiseerd dat Ierland nog een puur en identiek lid van EU is.Hopen dat dit zo kan,zal blijven.